روش ضد عفونی کردن میوه و سبزیجات

روش ضدعفونی میوه و سبزیجات

روش ضدعفونی میوه و سبزیجات

با توجه به شیوع  بیماری اخیر, مصرف کنندگان بیش از هر زمان دیگری نگرانی های خود را نسبت به تمیز بودن محصولات تازه افزایش داده اند. دانستن چگونگی جلوگیری از بیماری ناشی از مواد غذایی مهم است.  ضدعفونی کردن میوه و سبزیجات بهترین راه برای کاهش خطرات ناشی از مواد غذایی است.

فقط نگه داشتن میوه و سبزیجات در زیر شیر آب جاری همیشه آلودگی ها را رفع نمی کند. سموم دفع آفات و قارچ کش ها به گونه ای طراحی شده اند که بتوانند حتی در آب و هوای غافلگیر نیز از چسبندگی خود استفاده کنند ، بنابراین اگر می خواهید ماده تازه شما بدون مواد شیمیایی باشد ، کار بیشتری باید انجام بدهید.

می توانید میوه و سبزیجات خود را در آب بشویید ، با پارچه مالش دهید یا در محلول تمیز کننده مانند سرکه ، نمک یا جوش شیرین خیس کنید ، اما واقعاً چه کار باید کرد؟

اصفهان فروت به عنوان یک فروشگاه سفارش میوه در اصفهان در این مقاله شما را راهنمایی می کند تا بتوانید میوه و سبزیجات خود را به بهترین شکل ضدعفونی کنید.

روش ضد عفونی میوه و سبزیجات

روش ضدعفونی میوه و سبزیجات با جوش شیرین

شستن میوه و سبزیجات با آب جاری برای کاهش حداقل سموم دفع آفات مفید است.دو روش ضدعفونی دیگر که رایج است شستشو با نمک و سرکه است.در مطالعهای منتشر شده در مواد غذایی ، سبزیجات به مدت 20 دقیقه در سرکه خیس شدند و همچنین در محلول نمک و آب برای از بین بردن آفت کشهای کلرپیریفوس ، DDT ، سیپرمترین و کلروتالونیل استفاده شد.هر دو روش خوب کار کردند. سرکه به طور موثری سموم دفع آفات را از بین برد ، اما باقیمانده ای بر روی طعم آن تأثیر گذاشت. یک محلول 10 درصد آب نمک نیز بسیار خوب عمل کرده است ، اما به نظر می رسد که هنوز هم موثرترین روش یک محلول جوش شیرین است.در یک مطالعه جدید ، دانشمندان دانشگاه ماساچوست دریافتند فرو بردن سیب در محلول جوش شیرین به مدت دو دقیقه سموم دفع آفات را بیش تر از دو دقیقه خیساندن در محلول ضدعفونی کننده یا دو دقیقه شستشو در آب جاری حذف کرد. اما در جوش شیرین 12 تا 15 دقیقه طول کشید.در حالی که این مطالعه تنها از دو سموم دفع آفات استفاده می کرد ، صنعت کشاورزی به بسیاری از مواد شیمیایی دیگر که می توانند به پوست نفوذ کنند دسترسی دارد. این بدان معنی است که تنها راه واقعی برای اطمینان از تولید شما فاقد مواد شیمیایی ، پوست کردن آن ، کاهش مصرف فیبر و مواد مغذی است. گزینه دیگر خوردن ارگانیک است.
روش جوش شیرین برای میوه سیب کاربرد دارد ، برای همه میوه ها و سبزیجات نمی توان به کار برد. به عنوان مثال توت نباید خیس شود ، بلکه باید با آب تمیز شستشو شود. فقط توت ها را هنگامی آماده کنید که آنها را بخورید ، زیرا آنها را خراب می کنند. در مورد قارچ نیز همین کار را می کند آن را نیزبا آب بشویید یا با یک پارچه مرطوب بشویید.

نکات مهم

1) دست ها را قبل و بعد از تهیه غذا با آب صابون گرم بشویید.
2) میزهای برش و ظروف خود را بعد از لایه برداری و قبل از برش و خرد کردن تمیز کنید. باکتری های خارج از محصول خام هنگام برش یا لایه برداری می توانند به داخل منتقل شوند. سطوح و ظروف آشپزخانه را بعد از تهیه هر ماده غذایی با آب گرم و صابون بشویید.
3) محصولات خود را با صابون یا مواد شوینده بشویید.
4) برای شستن وسایل از آب سرد و آشامیدنی سرد استفاده کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *