خواص میوه ها

تاثیر میوه بر درمان سرطان

تاثیر میوه بر درمان سرطان

تاثیر میوه بر درمان سرطان بر هیچ کسی پوشیده نیست. سالهاست که متخصات تغذیه به ما توصیه می کنند جهت در امان ماندن از گزند انواع و اقسام سرطان های خطرناک مصرف میوه و سبزی های تازه را در زندگی خود محدود نکنیم. میوه ها سرشار از آنتی اکسیدان بوده و آنتی اکسیدان های طبیعی نیز دشمن رادیکال های آزاد که مهمترین عوامل سرطان زا شناخته شده اند، می باشند. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی که کنید تا از تاثیر اعجاز انگیز میوه ها بر سلامتی و پیشگیری از سرطان اطلاعات بیشتری به شما ارائه بدهیم.

سفارش اینترنتی میوه اصفهان و همچنین ابمیوه اصفهان با بزرگترین مرکز سفارش اینترنتی میوه و ابمیوه در اصفهان.کلیک کنید و سفارش خور را انجام دهید.
بررسی تاثیر میوه بر درمان و پیشگیری سرطان
تمامی پژوهشگران و محققان در این که تاثیر میوه بر درمان سرطان و پیشگیری از ابتلا به آن مثبت می باشد اتفاق نظر دارند. منتهی میزان تاثیر میوه بر درمان سرطان و پیشگیری از آن بر حسب میزان آنتی اکسیدان های آن متفاوت می باشد. به عبارت دیگر همه میوه ها در درمان سرطان ها تاثیر گذار هستند اما میزان تاثیر آن ها متفاوت بوده و نقش برخی از آن ها پررنگ تر است. برخی از میوه ها درصد قابل توجه ای آنتی اکسیدان دارند که همین امر آن ها را نسبت به سایر میوه ها در این باره بیشتر مورد توجه قرار داده که البته تحقیقات محققان در این باره نیز صحت گفته های ما و کارشناسان تغذیه را به کرسی نشانده است.
در ادامه مطالب ما قصد داریم چند نوع میوه که بیشترین تاثیر درمان سرطان را دارند به شما عزیزان معرفی کنیم. پس جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با تاثیر میوه بر درمان سرطان و همچنین شناخت بهترین و مفیدترین میوه ها در این باره باید تا گام آخر این مقاله با ما همراه بمانید.
۱- آلبالو:
آلبالو یکی از میوه های نوبرانه بوده که معمولا از اخر بهار تا اواسط تابستان در بازار موجود است. این میوه دارای رنگ قرمز مایل به صورتی بوده و طعم ترشی دارد. محققان پی برده اند که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ضد التهاب است که علاوه بر سرطان برای پیشگیری از سکته نیز بسیار مفید عمل می کند.


همچنین آلبالو برای تنظیم اختلالات خواب و بی خوابی های مزمن که برای بیماران سرطانی اصلا مناسب نبوده یک گزینه موثر است و انسان را برای یک خواب آرام و راحت آماده می کند. همچنین میوه آلبالو سبب تسکین دردهای ناشی از عوارض سرطان نیز می شود. بیماران سرطانی با افزودن میوه آلبالو شاهد نتایج شگفت انگیزی از روند بهبود و درمان خود خواهند بود.
۲- آواکادو:
موارد دیگری که جهت تاثیر میوه بر درمان سرطان می توان نام برد آواکادو می باشد. این میوه نیز یکی منابع غنی آنتی اکسیدان می باشد که مصرف مداوم و همیشگی آن نه تنها برای بیماران سرطانی بلکه برای همه مردم مفید بوده و تضمین کننده سلامت آن ها خواهد بود.
جالب است بدانید آواکادو دشمن چربی های انباشته شده در بدن و اضافه وزن می باشد و مصرف آن یکی از موارد مهم جهت کاهش وزن است. بی شک همه ما می دانیم که یکی از زمینه های بروز بیماری سرطان اضافه وزن هست. که مصرف آواکادو با چربی سوزی ایده الی که دارد افرادی را که در معرض این خطر قرار دارند را نجات می دهد.
آواکادو دارای یک ماده معدنی به نام گلوتانین هست که این ماده به میزان قابل توجه ای دارای آنتی اکسیدان می باشد حتی محققان یکی نقاط قوت این میوه را جهت درمان سرطان بخاطر وجود همین ماده در ترکیبات شیمایی آن می دانند.
۳- زغال اخته:
چندین سال است که کارشناسان و پزشکان به مصرف زغال اخته جهت پیشگیری و درمان بیماری سرطان توصیه می کنند. میوه زغال اخته سرشار از یک ماده معدنی به نام پلی فنول است که این ماده منبع غنی از آنتی اکسیدان است. زغال اخته علاوه بر موثر بودن در درمان سرطان به دلیل بالا بردن سطح سیستم ایمنی بدن جهت درمان بیماری های عفونی، مخصوصا عفونت های مجاری ادرار بسیار کمک کننده می باشد.
بنابراین اگر می خواهید یک برنامه غذایی سالم و سرشار از مواد ضد سرطانی و تقویت کننده سیستم ایمنی داشته باشید حتما به خوردن زغال اخته مداومت کرده و آن را به عنوان یکی از ارکان اصلی برنامه غذایی خود قرار دهید.


البته زغال اخته دارای مزیت های دیگری نظیر کاهش کلسترول بد خون، جلوگیری از انسداد شرائین خونی نیز دارد.
۴- دانه کدو تنبل:
دانه کدو تنبل به دلیل داشتن انواع و اقسام املاح معدنی نقش بسیار مهمی در پیشگیری و درمان سرطان دارد. برخی از مهمترین املاح موجود در ساختار تخم کدو تنبل شامل پروتئین، فیبر، منیزیم، فسفر و آنتی اکسیدان ها می باشد. همچنین کاروتنوئید نیز یکی دیگر از ترکیبات تخم کدو تنبل هست که کارشناسان تغذیه فواید بیشماری را برای آن برشمرده اند که یکی از مهمترین ویژگی های کاروتنوئید خواص ضد سرطانی آن می باشد. مصرف همیشگی تخم کدو تنبل یکی از مهمترین توصیه های پزشکی و تغذیه ای برای درمان و پیشگیری سرطان سینه در بانوان و سرطان پروستات در مردان است.
البته باید یادآور شویم که تخم کدو تنبل علاوه بر آنکه یک خوراکی ضد سرطان محسوب می شود برای سلامت پوست و تقویت چشم نیز بسیار مفید می باشد.
۵- بلوبری:
بلوبری میوه ای است که کارشناسان این حوزه آن را در خانواده انگور و توت فرنگی قرار می دهند. بنابراین این میوه خوشمزه دارای تمام مزایای انگور و توت فرنگی که هر دو جزو میوه های ضد سرطانی هستند را دار بوده و تقریبا در رتبه بالاتری از این دو میوه از لحاظ خاصیت ضد سرطانی قرار دارد. شکل میوه بلوبری تقریبا شبیه توت بوده اما رنگ آن آبی می باشد. محققان معتقد هستند که بلوبری نقش بسیار مفیدی در پیشگیری و همچنین جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی دارند.
میوه بلوبری علاوه بر خاصیت ضد سرطانی بودنش جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری دیابت و کاهش تب نیز موثر است.
تاثیر میوه بر درمان سرطان امر بدیع بوده و همه ما کم و بیش بر این موضوع واقف هستی. مواردی که ما در این مقاله برای شما عزیزان نام بردیم تنها نمونه از میوه بوده و به این معنی نیست که سایر میوه در این زمینه بی تاثیر می باشند.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *